10 Haziran 2013 Pazartesi

GEÇEN SENE LYS BİRİNCİLERİNDEN TAKTİKLER

ARMAN ÖZDEMİR
2010 LYS TÜRKİYE BİRİNCİSİ
Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü öğrencisi
Sınava az kala üniversite adaylarına neler önerirsiniz?
Ben son güne kadar çalışmıştım. Ama daha fazla strese neden olacaksa çalışmayı bıraksınlar. Rahat olmalarını tavsiye ediyorum. Ne kadar rahat girerlerse sınavları o kadar rahat geçecektir.
Sınavın ilk dakikalarını hatırlıyor musunuz? Nasıl başlamıştınız?
Heyecan yapmasınlar. Ben her zaman Türkçe testinden başlıyordum. Sınavda da yine Türkçe’den başladım. İlk iki soruyu yapamadım. Üçüncü soru bir paragraf sorusuydu, onu da yapamadım. Moral bozukluğuyla başladım. İlk 3 soru boş geçti, zaman kaybı da oldu. Dördüncü soruyu yaptığımda güvenim yerine geldi. “Aa, ben soruları yapabiliyorum demek ki” dedim ve devam ettim. Şunu unutmasınlar yapamadıkları zaman o soruyu atlamaları gerekiyor.
Peki o yapamadığınız ilk 3 soruya ne zaman döndünüz?
Tüm testleri bitirip geriye döndüğümde baktım. Geriye dönüldüğü zaman daha iyi bir muhakeme gücüne sahip olunabiliyor.
O sorular doğru çıktı mı?
40 soruda 40 doğru yaptım Türkçe’de. Gerçek sınav öncesinde girdiğim deneme sınavlarının çoğunda Türkçe’de böyle bir başarı yakalayamamıştım.
Sınavın zorluk derecesiyle ilgili bir tespitiniz var mı?
Birçok zor dershane sınavına girip yarış atı gibi koşturuyorsun. Aslında o kadar zor soru çözmemizin gerekli olmadığını fark ettim. Gerçek sınavda o kadar zor sorular gelmiyor. Daha çok yoruma dayalı, bildiğini farklı şekillerde düşündürten sorular geliyor.
Tercih ettiğiniz bölümden memnun musunuz?
O anki seçenekler arasında en iyisini seçtiğime inanıyorum. Pişman değilim.

NAİM GÖKSEL KARAÇAYLI
Uluslararası Fizik Olimpiyatları gümüş madalya sahibi
Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü öğrencisi
(Olimpiyat derecesiyle beraber LYS’den alınabilecek maksimum puanlardan biri olan 616 puana ulaştı)
YGS’ye bir hafta var. Son bir hafta kala adaylara ne tavsiye edersiniz?
Son birkaç gün dinlendiğimi hatırlıyorum. Zaten yoğun bir maratondan geçtiler. Dinlenmelerini tavsiye ederim.
Sınava hangi testten başlamıştınız?
Ben Matematik’ten başladım. Türkçe beni çok yoruyordu. Kimisi zinde kafayla Türkçe’den başlamak istiyor kimisi güven kazanmak için ilk Türkçe’yi tercih ediyor.
Test çözmeyi ne zaman bıraktınız?
Son bir hafta kala bırakmıştım. Liseyi İstanbul’da okudum. Memleketim Hatay’da sınava gireceğim için bir hafta önceden oraya gidip dinlendim.
Özel bir uğurunuz var mıydı?
Benim yok ama annemin vardı. Annem kalemi gömüyordu sınava girdiğim yere.
YGS’de başarılı olacak ve LYS’ye girmeye hak kazanacak öğrenciler nasıl bir çalışma programı uygulamalı?
Herkesin tarzı farklıdır. Ben genelde zayıf olduğum noktalara çalışmıştım. Çoğunlukla Biyoloji’de zorluk çekiyordum. Onun üzerine eğilmiştim. Üniversite adayları, kendilerini eksik gördüğü alanlara yönelirse daha faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
Sizin gibi başarılı olacak adaylara Boğaziçi Üniversitesi’ni ve Elektrik Elektronik Mühendisliği’ni tavsiye eder misiniz? Memnun musunuz okuldan ve bölümden?
Gerçekten istedikleri burası ise gelsinler elbette. Eğer mühendisliği yapamayacaklarsa mühendisliği seçmenin anlamı yok. Kendi yapabilecekleri bölümü tercih etsinler derim. Benim ilgi alanımdı ve memnunum şu an.
Kadir Söyler

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites